Laatste deel Thailand - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Irma en Daphne - WaarBenJij.nu Laatste deel Thailand - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Irma en Daphne - WaarBenJij.nu

Laatste deel Thailand

Door: Daphne en Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma en Daphne

21 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi Allemaal,
We hebben ons laatste avontuur van deze reis meegemaakt! We zijn 1,5 week geleden uit Chiang Mai vertrokken met de nachttrein naar Bangkok. We arriveerde ´s morgens vroeg en omdat het Songkran festival in Chiang Mai vandaag begon gingen wij er vanuit dat dit ook in Bangkok het geval is. Songkran is het Thais Nieuwjaarfeest waar een aantal dagen lang watergevechten op straat gehouden worden ter ere van de boedas en voor geluk. Wij waren er helemaal op voorbereid, alleen geld en een waterdichte camera op zak en een bikini met een hemdje en een kort broekje aan. Toen we met de tuctuc naar het reisbureau gingen om weer eventjes wat souvenirs op te slaan vonden we het wel verdacht rustig. Niemand had een waterpistool in zijn hand en het leek op gewoon een normale dag in Bangkok. Bij het reisbureau kwamen we er ook achter dat Songkran hier pas de dag later begon. Stonden we dan in onze waterproof outfits. We hadden bijna al het boeiende in Bangkok al gezien behalve het Grand Palace, dus daar gingen we maar heen. Toen we daar aankwamen zagen we iedereen in lange rokken en lange mouwen, dus we vreesden al het ergste. We moesten inderdaad een hippe rok en hawaiblouse huren om binnen te komen want je moet alles bedekken. Erg charming! We kregen een rondleiding en we hebben ons voornemen om geen tempels meer te bekijken moeten verbreken, want ook hier waren weer ontelbaar tempels te zien. Na het paleis zijn we naar Chinatown gegaan waar we op allerlei marktjes terecht kwamen waar ze bloemenkransen en prachtige orchideeën verkochten. Opeens begon het te stortregenen en ons eerdere voornemen om naar het park te gaan viel in het water. We besloten om nog maar een keer naar de bioscoop te gaan, maar dit keer in een superhip, groot winkelcentrum. We zagen echt even een andere kant van Bangkok, met veel wolkenkrabbers, hippe mensen en dure winkels.
Die avond hebben we meteen weer de trein gepakt naar het zuiden. Na een nachtje met de trein, een busrit en een boottocht kwamen we aan op Ko Phi Phi. Hier zijn we drie nachten gebleven en hebben we heerlijk van de stranden genoten. Het Songkran festival begon hier nóg een dag later en duurde maar 1 dag. Achteraf wel fijn, want je kon echt niet over straat zonder zeik en zeiknat te worden. Overal stonden mensen met supersoakers en met een beetje pech kreeg je gewoon meteen een hele emmer water over je heen. Wel lekker verkoelend hoor in de hitte! Het hoort er ook bij om met talkpoeder in de weer te gaan. Sommige mensen mengen het met water en smeren het op een onbewaakt moment op je gezicht, na een tijdje brandt je wang er bijna af door de menthol! Pijnlijk! We hebben een boot/snorkel tochtje gedaan van één dag. Dat was echt heel leuk. We zijn met een longtailboot langs de beide eilanden van Phi Phi gevaren en hebben verschillende stranden en baaien gezien, waaronder Monkey Beach en het strand van de film “The Beach”. Dat strand is overigens misschien wel het lelijkste strand van Phi Phi geworden omdat er honderd bootjes liggen met nog veel meer toeristen, maar het gaat om het idee natuurlijk! We hebben ook een aantal keer gesnorkeld en dat was echt weer supercool. De bootbestuurder had nog een portie nasi over en gooide steeds handjes rijst in het water. De vissen gingen helemaal uit hun dak en binnen de kortste keren zwierven er honderden vissen om ons heen. Af en toe beet een vis per ongeluk in je zij in plaats van in de rijst! Heel grappig. Op de avond van het Songkran festival zijn we uitgegaan op strand. Er waren allemaal strandtenten met heel harde muziek en iedereen danste op het zand. De watergevechten waren nog steeds in volle gang en we waren weer snel helemaal doorweekt. Op de eilanden van Thailand is er een trend wat alcohol drinken betreft. We denken dat ze een manier zochten om efficiënt, snel en goedkoop mensen dronken te krijgen en dat lukt ze aardig. Je kunt op iedere hoek van de straat en overal op het strand de beroemde “Buckets” kopen. De inhoud ervan varieert van wodka, rum of wiskey met een blikje frisdrank en een flesje Red Bull. Smaakt erg lekker! Alleen je moet er wel mee op passen!
Na Ko Phi Phi zijn we naar Ko Phangan gegaan, dit ligt aan de andere kant van het vaste land en duurde een hele dag met de boot, de bus en nog een keer de boot. We kwamen ’s avonds aan en verbleven in een heus Beach Resort. Een simpele bungalow vlakbij het strand, echt heerlijk. Aangezien Phangan de laatste dagen vakantie voor ons betekende hebben we ultiem lui gedaan. We hebben 4 dagen op het strand gelegen zonder ook maar iets uit te voeren. ’s Avonds hebben we de partyreputatie van Phangan getest. We hebben gedanst op het strand, zijn naar een heuse poolparty geweest en hebben de beruchte Full Moon Party bezocht. De feestjes waren erg gezellig, maar het uitgaansleven hier is wel een beetje erg “Costa Brava-achtig”. Op de dag van de Full Moon hebben we Luke en Amy weer ontmoet, twee van onze nieuwe vrienden die we in Nieuw Zeeland hebben ontmoet. Met hun hebben we glow in the dark verf gekocht en hebben we onszelf prachtig gemaakt voor het feest. Tijdens de Full Moon Party gaat iedereen helemaal los op het eiland. Je moet dan ook af en toe over bewusteloze mensen heen stappen, soms zie je mensen met bijna knappende ogen, maar met veel mensen is het gewon heel gezellig. Wij hebben de hele nacht op cola gefeest in verband met onze reis de volgende dag.
We kwamen om 6 uur ’s morgens terug bij het hotel toen de zon alweer op was. We hebben 4 uurtjes geslapen toen we alweer op moesten staan om de verf van ons af te wassen en tassen in te pakken. Om 12 uur stapten we op de boot, erg blij dat we niet gedronken hadden. We zagen de eerste kotsende mensen al voordat ze de boot op kwamen, niet erg veelbelovend dus. We overleefden de boottocht en stapten meteen op de bus naar Surat Thani. Daar hebben we nog een paar uur gewacht en ’s avonds om 7 uur stapten we op de trein naar Bangkok. We hadden ons zo voorgenomen om heerlijk te slapen in die trein! Maar om één of andere vreemde reden konden we allebei de slaap niet vatten. Helemaal gesloopt kwamen we de volgende dag in Bangkok aan, waar nog de hele dag door moesten brengen. We hebben onze tassen ingepakt en het viel ons alles mee hoeveel troep er nog in onze backpacks paste! We grepen deze kans om nog meer te kopen! We gingen naar Kao San Road waar we eerst een massage en nagellakjes kregen en daarna zijn we nog één keer los gegaan op de markt. ’s Middags hadden we alleen echt niet meer qua energie en besloten we gewoon alvast naar het vliegveld te gaan. We waren om 3 uur ’s middags al op het vliegveld, terwijl we pas om kwart voor 1 ’s nachts vlogen, maar we waren Bangkok gewoon helemaal zat. We zijn nog een pinpas kwijt geraakt omdat we waarschijnlijk allebei aan het slapen waren tijdens het pinnen en hebben echt heel enerverende uurtjes gehad op het vliegveld. Onze toestand van half slapend tot hyperactief variërend. Onze oudcollega Lydia was ook op het vliegveld, zij vloog heel toevallig om half 12 naar Amsterdam en we hebben nog heel eventjes met haar bijgekletst, daarna was het ook voor ons tijd om het vliegtuig in te gaan. We hebben de heerlijkste nacht sinds tijden gehad en hebben dan ook echt goed geslapen in het vliegtuig. We zijn nu op het vliegveld van Londen en hebben net geluncht, terwijl het hier pas ontbijttijd is. Over twee uur gaan we voor de laatste keer de lucht in en het voelt heel onwerkelijk! We hebben heus wel zin om weer naar huis te komen hoor!!! Maar we willen nog zo graag door blijven gaan met reizen! Het is allemaal voorbij gevlogen en toen zijn de eerste bestemmingen alweer zo lang geleden! We hebben een topreis gehad! Tot snel!

• 21 April 2011 - 16:02

Marlène De Wildt:

Wanneer ik dit lees, zijn jullie, denk ik, al in Nederland of ergens boven de noordzee...... Ik wens jullie een veilige thuiskomst en dat jullie daar even heerlijk kunnen slapen en de boel uitpakken en dan moet natuurlijk iedereen de verhalen horen uit jullie eigen mond. Geniet ervan! 't Is voor jullie dan een nagenieten! Fijn dat jullie zo'n prachtige reis hebben kunnen maken en samen zo genoten hebben. Wat heerlijk voor jullie allebei een vriendin te hebben met wie je dat kunt doen. Jullie komen terug in het warmste land van Europa, heb ik net gelezen, terwijl hier in Canada de sneeuw langzaam maar zeker wegsmelt.... Dus jullie kunnen gewoon doorgaan met genieten! Hartelijke groetjes en bedankt voor al jullie mooie verslagen!

• 22 April 2011 - 02:38

Amber En Jildou:

Heee meiden!
    Leuk verhaal alleen balen van de slaap die jullie niet konden vatten en jullie pinpas.. Gelukkig hoef je je daar geen zorgen meer om te maken, ondertussen al weer veilig en wel op Nederlandse bodem..!! Hoe voelt het om weer thuis te zijn? Kunnen jullie al een beetje wennen? Voor ons zit het er ook al bijna op, nog 2 dagen!
    Xjes!

• 22 April 2011 - 11:38

Laura S:

Ik ben zo blij dat jullie weer terug zijn!! :D Echt leuke foto's weer (vissen onderwater = echt cool!), ik wil ze allemaal zien! Tot vanavond xxx

• 23 April 2011 - 05:58

Tamara :

Welcome back en bedankt voor de geweldige verhalen!! Heb ervan genoten ze te lezen. Succes met het wennen aan het gewone leventje hier en Daphne tot in koko!!

• 23 April 2011 - 12:30

Oma Enopa:

ook bij deze laatste geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken wij vonden het fantasties hoor groetjes opa en oma